Το ερωτηματολόγιο του Προύστ


ZARPA.GR
Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013
Τίτλος : Ο Λεωνίδας Μανωλικάκης απαντά στο ερωτηματολόγιο του Προύστ


Ο Λεωνίδας Μανωλικάκης απαντά στο ερωτηματολόγιο του Προυστ



Ο Λεωνίδας Μανωλικάκης είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Έχει παίξει σε παραστάσεις στην Αθήνα και στα Χανιά και έχει σκηνοθετήσει θεατρικά έργα και χοροθεατρικές παραστάσεις.

Είναι υπεύθυνος του Παιδικού Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης και δημιουργός του προγράμματος Θεατρικής Παιδείας και Δράσης που εφαρμόζεται σε αυτό.

Από το 2011 αναλαμβάνει ως υπεύθυνος θεμάτων πολιτισμού στην Κοινωφελή Επιχείρηση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος – Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου.

Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας / το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας; 
Η επιμονή και η υπομονή

Ποια αρετή εκτιμάτε σε έναν άντρα;  
Ευθύτητα και δημιουργικότητα 

Ποια αρετή εκτιμάτε σε μια γυναίκα;  
Ειλικρίνεια και εχεμύθεια.

Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;  
Η φιλία για μένα είναι κάτι το ιερό. Μια έννοια δυσεύρετη. Πολύ δύσκολα αποκαλώ κάποιον φίλο. Για να είναι κάποιος φίλος σου, θα πρέπει να το αποδείξει. Όπως λέει και η παροιμία «Οι φίλοι στα δύσκολα φαίνονται». Είναι ευτυχής όποιος καταφέρει να έχει έστω και ένα αληθινό φίλο.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;  
Αγαπώ τη δουλειά μου και δίνομαι πολύ σε αυτή. Με λίγα λόγια η εργασιομανία σε όλο της το μεγαλείο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές να παραμελώ εκείνους που αγαπώ.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την ευτυχία;  
Σίγουρα η ευτυχία δεν κρύβεται και ούτε τη βρίσκεις στο χρήμα. Ευτυχία είναι να είσαι υγιής, να δίνεις και να παίρνεις αγάπη. Να είσαι κοντά στην οικογένειά σου και στο συνάνθρωπό σου.

Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας;  
Να μην μπορείς να αμυνθείς.

Ποιες ιστορικές προσωπικότητες αντιπαθείτε περισσότερο;  
Όλους εκείνους που επέβαλαν και υπηρέτησαν ακραίες καταστάσεις βυθίζοντας τον κόσμο στη δυστυχία και την εξαθλίωση. Όλους εκείνους που στο βωμό του χρήματος καταπάτησαν κάθε ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όλους εκείνους που στο όνομα της ειρήνης κατασκεύασαν όπλα μαζικής καταστροφής. Όλους εκείνους που δρουν εις βάρος των συνανθρώπων τους.

Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο; 
 Όλοι εκείνοι που σήμερα δίνουν ένα τίμιο αγώνα για αξιοπρέπεια και επιβίωση Όλους εκείνους που μάχονται για ένα καλύτερο αύριο, για μια πιο δίκαιη ζωή.

Ο αγαπημένος σας συγγραφέας / ποιητής;  
Τα βιβλία είναι ένα πολύτιμος εσωτερικός θησαυρός και για αυτόν που τα γράφει, αλλά και για αυτόν που τα διαβάζει. Είναι ένα υπέροχο ταξίδι που σου δίνει τη δυνατότητα να χάνεσαι στις σελίδες και να πλάθεις τις δικές σου μοναδικές εικόνες. Μερικοί από τους συγγραφείς που αγαπώ ιδιαίτερα είναι : Όμηρος, Ευριπίδης, Αισχύλος, Αριστοτέλης, Σοφοκλής, Ν. Καζαντζάκης F.G. Lorka, T. Williams, A. Τσέχωφ, Λέων Τολστόι, Ο. Γουάιλντ, Κ.Καβάφης, Ο. Ελύτης, Γ. Ρίτσος, κλπ

Αγαπημένος ήρωες / ηρωίδα από τη λογοτεχνία;  
Πώς θα μπορούσα να ξεχάσω τον ήρωα που μεγάλωσα μαζί του. Το Γιώργο Θαλάσση και ένα άλλο που είναι βαθιά κρυμμένος μέσα μου. Είναι δύσκολο να σας τον περιγράψω. Ίσως αν κοιτάξετε και εσείς βαθιά μέσα σας να μπορέσετε να τον ανακαλύψετε.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συνθέτης; 
Λοίζος, Χατζηδάκης, Θεοδωράκης, Καραΐνδρου, Μάλερ, Στραβίνσκυ, Μότσαρτ

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ζωγράφος;
 Γύζης, Μόραλης, Βολανάκης , Τσαρούχης, Francisco Jose de Goya, Van Gogh, Salvador Dali, El Greco, Leonardo da Vinci, Michelangelo

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήρωες από την παγκόσμια ιστορία; 
 Οδυσσέας, Λεωνίδας, Αχιλλέας, Κολοκοτρώνης, Ελ. Βενιζέλος και όλοι εκείνοι που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια

Με ποιο φυσικό ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;  
Θα ήθελα να μπορούσα να σταματάω το χρόνο, για να μπορώ να αλλάξω τον κόσμο. Όμως αυτό δεν είναι φυσικό ταλέντο. Θα ήθελα να έχω ευφράδεια λόγου, δύναμη πνεύματος και θέλησης, για να μπορώ να «ξυπνώ» και να «ταρακουνώ» τους ανθρώπους

Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;  
Ο θάνατος είναι μέσα στη ζωή. Πολλοί λένε ότι δεν είναι το τέλος αλλά μια νέα αρχή. Θα ήθελα αυτή η νέα αρχή να έρθει γρήγορα και ανώδυνα

Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτόν τον καιρό;  
«Τα έχω δει όλα» όπως και η πλειοψηφία των Ελλήνων. Προσπαθώ να παραμείνω ψύχραιμος. Είμαι σε εγρήγορση και συνεχή επαγρύπνηση.

Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;  
Στα κατά-λάθος… λάθη

Το αγαπημένο σας μότο.  
Τι είναι αυτό ; Τρώγεται ;

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;  
Ο αόρατος εχθρός.

Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό; 
Δε νομίζω ότι έχω προδώσει τον εαυτό μου. Τις υποσχέσεις που έχω δώσει στον εαυτό μου τις τηρώ… Το μεγαλύτερο λάθος μου είναι ότι κάποιες φορές εμπιστεύτηκα λάθος ανθρώπους και τους επέτρεψα να με εκμεταλλευτούν. Αλλά δε μετανιώνω γι αυτό. Έμαθα πολλά από αυτό το λάθος.

Για ποια προδοσία του εαυτού τους οικτίρετε τους άλλους; 
Η προδοσία μιας φιλίας

Τι νοσταλγείτε περισσότερο;  
Θα έλεγα την ανεμελιά των παιδικών μου χρόνων. Εκείνα τα χρόνια που όλα τα είχες έτοιμα και δεν είχες να νοιαστείς για τίποτα. Όμως μου αρέσει να αγωνίζομαι και να κερδίζω αυτό που επιθυμώ. Έτσι η ζωή είναι πιο ωραία και αποκτά ουσία και ενδιαφέρον.

Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει;  
Από πού να αρχίσω… και που να τελειώσω…. Δε θέλω ούτε να τα θυμάμαι… Πάντως είχαν πλάκα…

Ποιο είναι το αγαπημένο σας ταξίδι;  
Στα αχαρτογράφητα νησιά της δημιουργίας

Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή;  
Κάθε αρετή έχει τη δικής της αξία

Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση;  
Η μουσική και το γράψιμο

Τι μισείτε / απεχθάνεστε περισσότερο;  
Τους υποκριτές

Ποιο χαρακτηριστικό σας αντιπαθείτε περισσότερο; 
Το πείσμα μου

Τι αντιπαθείτε περισσότερο στους άλλους;  
Το ψέμα και την υπεροψία, τη ψεύτικη φιλία και την υποκρισία

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει;  
Να κάνεις αυτό που αγαπάς, γιατί μόνο τότε μπορείς να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες. Αν θες να είσαι καλός «μαθητής» στη ζωή, να κοιτάς πάντα μπροστά, ρίχνοντας ματιές πίσω για να κάνεις επανάληψη

Ποιοι είναι οι δύο καλύτεροί σας φίλοι;  
Αυτό το ξέρω μόνο εγώ.

Ποια μουσική θα θέλατε να παίξουν στην κηδεία σας;  
Κανονικά θα έπρεπε να αρχίσω να φτύνω τον κόρφο μου, αλλά, είπαμε, έχω συγκεκριμένη άποψη για το θάνατο. Θα ήθελα ένα ωραίο χασαποσέρβικο ή ένα πεντοζάλη…

Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα;  
Προσπαθώ να μη λέω, αλλά είναι και τα κατά συνθήκη ψεύδη, που τα λες για να μην πληγώσεις κάποιον … Αυτό που λένε.. χρυσώνεις το χάπι… Ως λαός έχουμε πήξει από αυτά

Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά;   
Προσπαθώ να μην επαναλαμβάνομαι

Πότε και πού υπήρξατε ευτυχισμένος;  
Στο γάμο μου και στη γέννηση των παιδιών μου. Επίσης όταν ένα παιδί μου είπε ευχαριστώ.

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας, τι θα ήταν αυτό;  
Αυτό μάλλον θα πρέπει να μου το πείτε εσείς…

Αν μπορούσατε να διαλέξετε πώς να επιστρέψετε στη ζωή, τι θα θέλατε να είστε; / ποιον άνθρωπο ή πράγμα θα θέλατε να ενσαρκώσετε / σε ποια εποχή να ζείτε; 
Σίγουρα θα ήθελα να είμαι πάλι στα Χανιά… και μάλλον σαν αυτό που είμαι τώρα.. με μερικές βελτιώσεις στο μοντέλο…

Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο επίτευγμά σας;  
Το ότι είμαι ακόμα ζωντανός

Ποιο είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο σας;  
Η οικογένειά μου…. Τώρα όταν έχεις παιδιά φορολογείσαι… Οπότε….

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας σπατάλη;  
Τέρμα οι σπατάλες…..