Σε πρώτο πρόσωπο

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2005 



Ο Λεωνίδας Μανωλικάκης γεννήθηκε στα Χανιά, όπου ζει με την αγαπημένη του Νίκη και τα τρία παιδιά του.

Η πορεία του ξεκίνησε από την Εταιρεία Θεάτρου Κρήτης το 1982, ως ερασιτέχνης ηθοποιός. Αργότερα αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γεωργίου Θεοδοσιάδη, ενώ συμμετείχε σε εργαστήρια υποκριτικής και σκηνοθεσίας με τους Βασίλη Διαμαντόπουλο και Μίνω Βολανάκη.
Ως ηθοποιός έχει παίξει σε παραστάσεις στην Αθήνα και στα Χανιά, ενώ έχει σκηνοθετήσει θεατρικές και χοροθεατρικές παραστάσεις, εκδηλώσεις, κ.α.
Έχει συνεργαστεί με ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς παρουσιάζοντας και σκηνοθετώντας πολιτιστικές, παιδικές και μουσικές εκπομπές.
Έχει πραγματοποίηση μαθήματα θεάτρου σε δημοτικά σχολεία, καθώς και στα Κέντρα Παιδικής Δημιουργίας του ΟΔΗΚΟΙΠ.
Σήμερα συνεργάζεται με την Δημοτική Πολιτιστική Επιχείρηση Χανίων, στον τομέα εκδηλώσεων.

Γεννήθηκα … στα Χανιά το 1965. Ετών 40, τώρα πια. (πως πέρασαν τα χρόνια!)

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μου είναι… η εργασιομανία που με δέρνει

Το μεγαλύτερο μειονέκτημά μου … το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μου

Η αγαπημένη μου απασχόληση… τα παιδιά μου και το θέατρο (τι άλλο)

Η  αρετή που θαυμάζω περισσότερο σε έναν άνθρωπο … η ειλικρίνεια και η εντιμότητα.

Θεωρώ σημαντικό στους φίλους μου… να μ’ αγαπούν και να νοιάζονται αληθινά για μένα. Άλλωστε οι φίλοι στις δύσκολες στιγμές φαίνονται. Είναι ευτυχής όποιος καταφέρει να έχει έστω και ένα αληθινό φίλο.

Θεωρώ έσχατο βαθμό δυστυχίας… τη μιζέρια.

Θα ήθελα να γίνω… αυτό που είμαι και τώρα

Θα ήθελα να ζήσω… και πάλι στην αγκαλιά της Αρχόντισσας της Μεσογείου, τα Χανιά.

Το χρώμα μου είναι το … μπλε του ουρανού και της θάλασσας γιατί ηρεμεί και γαληνεύει. Πολλές φορές όμως γίνομαι οπαδός και του κόκκινου

Συχνά αναρωτιέμαι … για την αποστολή του κάθε ανθρώπου σ’ αυτό τον κόσμο και το πώς μπορεί κάποιος να ζει με μοναδικό στόχο να θυσιάζει τους συνανθρώπους του στο βωμό του χρήματος και της ματαιοδοξίας.

 Θεωρώ ενδιαφέρον … κάθε τι που προκαλεί το νου και την ψυχή. Κάθε τι που σε βάζει σε σκέψεις,, σε ενεργοποιεί και σε οδηγεί σε νέους δρόμους και νέες αναζητήσεις.

Αγαπώ … την καταιγίδα, την τρικυμία, το ουράνιο τόξο… μα πάνω από όλα αυτά, το μεγαλύτερο δώρο που μου δόθηκε ποτέ στον άνθρωπο, τη ζωή.

Διάβασα … πολλά και διάφορα. Με συγκίνησαν και με ταξίδεψαν τα βιβλία της Ευδοκίας Σκορδαλά – Κακατσάκη, της Μαρίας Καλογεράκη, του Γιώργη Μανουσάκη του Βασίλη Χαρωνίτη και του Πολυχρόνη Κουτσάκη.

Οι αγαπημένοι μου λογοτέχνες… οι παραπάνω και πολλοί – πολλοί άλλοι. Καθένας που δίνει απλόχερα από το απόσταγμα της ψυχής του, που παρασύρει και ταξιδεύει

Ταξιδεύω με … τα όνειρά μου. Με τις εικόνες που αβίαστα δημιουργούνται διαβάζοντας ένα καλό βιβλίο, κοιτάζοντας μια παλιά φωτογραφία, αλλά και μέσα από τα μάτια κάθε ανθρώπου

Μου αρέσει … να παρατηρώ και να μελετάω την κάθε στιγμή της ζωής. Όχι μόνο τις σημαντικές, αλλά και τις φαινομενικά ασήμαντες. Εκείνες είναι που σου δείχνουν την αλήθεια. Μου αρέσει να παρατηρώ και να βυθίζομαι στη ματιά κάθε ανθρώπου. Εκείνη είναι που απογυμνώνει και αποκαλύπτει.

Δεν μου αρέσει … να μου μιλούν και να μη με κοιτούν στα μάτια

Οι άνθρωποι γύρω μου …  αν έχουν κάτι να μου πουν, να μου το πουν ευθέως. (ελπίζω να το αντέξω)

Θα ήθελα να συναντήσω …  τον Τούρκο Πρωθυπουργό να τον ρωτήσω αν θέλει πραγματικά να έχει καλές σχέσεις με την χώρα μας, γιατί με αυτά που γίνονται…

Φαντάζομαι … πως θα ήταν η ζωή μας χωρίς πετρέλαιο. Από τη μια χαίρομαι και από την άλλη τρομάζω.

Ανησυχώ … για το μέλλον, όπως όλοι οι άνθρωποι φαντάζομαι. Αυτά που βιώνουμε καθημερινά, μόνο ανησυχία μπορούν να προκαλέσουν.

Θέλω να πάω… παντού. Να σεργιανίσω τη γη από τη μια άκρη μέχρι την άλλη. Να πετάξω ψηλά στα ουράνια, στα λημέρια του δημιουργού μας. Να μου πει… και να του πω…

Ο αγαπημένος μου φανταστικός ήρωας… είναι βαθιά κρυμμένος μέσα μου. Είναι δύσκολο να σας τον περιγράψω. Ίσως αν κοιτάξετε και εσείς βαθιά μέσα σας να μπορέσετε να τον ανακαλύψετε.

Από την Ιστορία με συγκινεί … η πορεία του Ιησού

Θαυμάζω γενικότερα… εκείνους που "δίνουν" με ανιδιοτέλεια και μέσα από την  ψυχής τους

Μισώ … το ψέμα και την υπεροψία, τη ψεύτικη φιλία και την υποκρισία.

Θα άλλαζα στην πόλη μου … το κυκλοφοριακό. Θα απαγόρευα την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης σε όσους διπλοπαρκάρουν ή κλείνουν πεζοδρόμια και διαβάσεις πεζών και ατόμων με ειδικές ανάγκες. Αν γίνει αυτό δεν θα κυκλοφορεί κανένα αυτοκίνητο στην πόλη.

Θα άλλαζα στον κόσμο … τι θα άλλαζα στον κόσμο… λοιπόν αρχίζω 1)…

Εύχομαι  …να μην υπήρχε αντιζηλία και αθέμιτος ανταγωνισμός

Ονειρεύομαι … πάρα πολύ. Μου αρέσει να ταξιδεύω στα όνειρά μου σε τόπους μαγικούς και άγνωστους. Πολλές φορές αντλώ θέματα και ιδέες και από αυτά τα ταξίδια.

Οι αγαπημένοι μου συνθέτες… Χατζιδάκις – GEORGE FENTON - JAMES HORNER – κ.α.

Το τραγούδι μου … "Χάρτινο το φεγγαράκι"

Μου ταιριάζει η φράση … "και η ζωή συνεχίζεται", γιατί οι κακές στιγμές είναι και αυτές μέσα στη ζωή και δεν πρέπει να μας αποκαρδιώνουν και να μας αποδυναμώνουν. Οι κακές στιγμές είναι αυτές που μας κάνουν πιο δυνατούς. "Γηράσκω αεί διδασκόμενος" και η ζωή συνεχίζεται… πάντα

Θα ήθελα να ρωτήσω … τους πάντες για τα πάντα